FAQ

Hva er Letsdeal.no?

Letsdeal.no formidler sterkt rabatterte priser på opplevelser, varer, tjenester og reiser innenfor de fleste bransjer. Det kan være alt fra en hyggelig middag på en lokal restaurant, en deilig massasje på spa, den nyeste gadgeten, eller en reise til det store utland.

Hvordan kan prisene være så lave?

Hemmeligheten bak de høye rabattene er at vi garanterer vår samarbeidspartner et visst antall kunder, og at dealen er tidsbegrenset. Gjennom å få inn nye kunder til sin virksomhet kan vår partner gi den gode rabatten på et spesifikt tilbud. Vi kaller det kollektiv kjøpekraft! Det kan også være enkelte vilkår som gjelder for hver deal, som gjør at vi kan tilby en lavere pris – disse er i så fall tydelige i hver deal.

Hva er et administrasjonsgebyr?

For å bidra til å dekke kostnadene for transaksjoner, kodeinnløsning og kundeservice, tar vi et administrasjonsgebyr ved kjøp av en deal. Størrelsen på dette gebyret varierer med dealens pris. Den nøyaktige størrelsen på gebyret angis tydelig innen du bekrefter kjøpet. Normalt vil gebyret være mellom 2-5%, men kan være lavere eller større avhengig av den spesifikke dealen.

Må jeg printe ut koden jeg skal ta med?

Nei, du trenger ikke utskrift av koden, om ikke dette er spesielt angitt under vilkår i den enkelte dealen. Det holder at du husker koden, tar den med på mobilen eller skriver den ned på en lapp.

Jeg har ikke mottatt bekreftelsesmail på mitt kjøp. Hva gjør jeg?

Dersom du ikke mottar bekreftelsesmailen i løpet av noen minutter etter kjøpet er gjennomført, finner du den igjen under Mine deals på Mine sider. En vanlig årsak er at e-post er feil utfylt. Sjekk derfor at du har registrert riktig e-postadresse under Min konto på Mine sider. Hvis du ikke husker e-postadressen kan du ta kontakt med support@letsdeal.no, så hjelper vi deg så raskt vi kan. Husk å oppgi fullt navn i e-posten.

Kan jeg gi bort deals som gavekort?

Ja, du kan velge å skrive ut dealen som et gavekort, eller videresende den på e-post. Dette velger du når du kjøper dealen. Du kan også logge inn på Min side, gå inn på Mine deals, og skrive ut dealen som et gavekort derfra. På gavekortet er prisen skjult.

Jeg mottar mail fra dere hver dag, men jeg får ikke logget inn på min konto

Har du kjøpt en deal hos oss tidligere? Dersom du ikke har det, så er det mulig du kun har abonnert på nyhetsbrev uten å opprette en konto. Registrer deg HER for å opprette en konto.

Jeg rakk ikke å bruke dealen før gyldighetstiden var gått ut. Får jeg pengene tilbake?

En av grunnene til at våre samarbeidspartnere kan levere bestemte produkter og tjenester så billig gjennom oss er nettopp at dealen har begrenset levetid – på samme måte som gavekort. Du må derfor passe på å bruke dealen innenfor gyldighetstiden. Etter dette er din Let’s deal-kode utgått, og kan ikke brukes.

Hva gjør jeg hvis produktet jeg har bestilt er forsinket, eller har feil/mangler, eller jeg har en klage på tjenesten?

Reklamasjoner tas opp direkte med leverandør av produktet eller tjenesten, da disse best kan svare på hvorfor det er forsinket eller feil. Se under kontaktinformasjon i den bestemte dealen for å finne ut hvordan du kan komme i kontakt med de. Vårt supportteam kan også hjelpe deg hvis du ikke finner det. De kan også hjelpe deg med å etterlyse en vare hvis den er forsinket. Leveringstid står oppgitt i hver enkelt deal.

Jeg har kjøpt et produkt – hva må jeg gjøre for å få det?

Noen av dealene som vi formidler er produkter/bestillingsvarer. I disse tilfellene behøver du bare legge inn din leveringsadresse når du kjøper dealen, og selger vil sende produktet rett til denne adressen. Det er da ikke nødvendig å gå gjennom noen ytterligere steg for å få varen levert. Vær oppmerksom på at det er vår samarbeidspartner som sender varen, og at Let’s deal selv ikke har noe lager eller oversikt over forsendelsene etter bestillingen er gjort. Dersom du opplever en forsinkelse, vil legge til informasjon til bestillingen din eller har spørsmål om leveringen, ta kontakt direkte med leverandøren.

Hvordan bruker jeg pengene på min Let’s deal-konto?

Hvis du har penger til gode på din Let’s deal-konto vil dette trekkes automatisk fra totalsummen neste gang du kjøper en deal.

Hvem er det jeg kjøper dealen av – Let’s deal eller firmaet som leverer varen/tjenesten?

Let’s deal er en markedsføringstjeneste, som formidler av tilbud fra tredjepartsleverandører. Du vil finne tydelig informasjon om hvem som er leverandør i hver enkelt deal. Merk at Let’s deal, i likhet med andre annonseringstjenester, ikke står ansvarlig for varen eller tjenesten som selges,. Vår supportavdeling vil imidlertid forsøke å hjelpe deg som kunde i alle saker, men det endelige juridiske ansvaret har leverandøren av produktet/tjenesten du har kjøpt.

Hvordan bruker jeg dealen jeg har kjøpt?

Når du kjøper dealen vil du motta en bekreftelsesmail med en Let’s deal-kode, som du tar med når du skal bruke dealen. Denne koden får du som nevnt på e-post. I tillegg kan du få den på SMS – og du kan finne den under Mine deals på Mine sider. Har du for eksempel kjøpt en frisørtime, oppgir du denne koden når du reserverer timen hos salongen. Denne timen er da allerede betalt, med rabatten du fikk hos oss.

Kan jeg bruke dealen med en gang jeg har kjøpt den?

Ja, om ikke annet er angitt under vilkår i den enkelte deal, så kan du bruke Let’s deal-koden din med en gang du har gjennomført kjøpet og fått denne på SMS og/eller e-post.

Koster det noe å motta SMS med Let’s deal-kode fra dere?

Nei, å motta SMS fra oss er helt gratis, Du vil aldri motta reklame eller annet på SMS, kun Let’s deal-koden, og den må du selv krysse av for å få.

Er Let’s deal sikkert å bruke?

Let’s deal er helt trygt å bruke. Vi håndterer ingen kortopplysninger, og alle transaksjoner går gjennom vår betalingspartner PayEx, som er en av Europas ledende aktører innen betalingstjenester på nett. Alle transaksjoner gjøres over en kryptert, sikker linje. Vanligvis må kjøpet også bekreftes med kodebrikke fra din nettbank (gjelder kun ved førstegangskjøp, og kan variere etter hvilken bank du er kunde hos). PayEx er PCI-sertifisert.

Jeg angrer på at jeg kjøpte dealen – kan jeg få pengene tilbake?

Etter angrerettloven har du ved nettkjøp rett til å kansellere avtalen og få pengene tilbake fra selger/tjenesteyter i en periode på 14 dager etter pakken er mottatt. Let’s deal er verken selger eller tjenesteyter, men siden vi formidler dealene på vegne av våre samarbeidspartnere, kan du påberope angrerett overfor oss. Angrerettloven har noen unntak – for eksempel er det ingen angrerett på billetter til kulturarrangementer og pakkereiser. Dette er ikke en utfyllende liste, og du må selv sette deg inn i hva slags vilkår som gjelder for den bestemte dealen. Vi vil selvfølgelig gi deg hjelp så langt det går i alle saker, bare ta kontakt med support på tlf. 800 87 900 eller e-post: support@letsdeal.no.

Jeg fikk ikke brukt dealen grunnet sykdom, eller annet. Får jeg pengene tilbake?

Let’s deal opererer med 14 dagers angrerett, men etter denne fristen er utløpt kan vi dessverre ikke refundere din deal.

Jeg har glemt min Let’s deal-kode, hva gjør jeg?

Hvis du har glemt din Let’s deal-kode og ikke finner igjen bekreftelsesmailen, kan du alltid logge inn på Min Side på letsdeal.no og finne koden under Mine deals. Her kan du også se en kopi av dealen og vilkårene, og skrive ut gavekort. Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med support@letsdeal.no, så vil vi hjelpe deg så raskt vi kan.

Hvordan får jeg penger på min Let’s deal-konto når jeg tipser venner?

For å tipse venner må du først logge deg inn, og så trykke på en av symbolene under TIPS VENNER på dealen du vil tipse om. Da får du en unik link som du kan dele på Facebook, epost eller andre sosiale medier. Hvis noen av dine venner kjøper dealen gjennom denne linken, vil du få 50 kr på din Let’s deal-konto, som du kan bruke på å kjøpe deals senere.

Hva skjer hvis ikke en deal når minimum antall solgte?

De fleste dealene våre trenger ikke et minimumsantall for å være gyldig. Noen har imidlertid det, og da er det tydelig angitt under vilkår i dealen. Det kan for eksempel dreie seg om kurs eller reiser som kun gjennomføres hvis det er et visst antall påmeldte. Hvis du kjøper en deal, og denne ikke når minimumsantallet, trekkes det heller ingen penger fra din konto, og kjøpet blir automatisk nullstilt. Pengene står bare reservert på konto så lenge dealen ligger til salgs på siden vår, men blir fristilt straks dealen er over. Dette er som regel totalt 30 dager eller mindre.

Logg inn

FACEBOOK-INNLOGGING


Trenger du hjelp?

Har du glemt ditt passord kan du få et nytt her

Om du har andre problemer med innloggingen, ikke nøl med å sjekke Let's deal Kundeservice

loader

Motta nyhetsbrev

For å ikke gå glipp av en god deal

Klockor, Hamburgare, Magretheskålar